Mina och dina ord

Skriv dina tankar som far omkring i ditt inre. Tankar om livet som det är och har varit. Låt det bli dina ord. ...

söndag 21 februari 2010

Vän


jag har inte lärt mig att konversera

jag menar

visst kan jag prata med folk

Jag vet inte bara hur man blir vän med folk,
hur man behåller dem,
hur man får respekt från dem

Ofta försöker jag och det går bra
i början
sen är det som om jag tappar lusten
tappar orken

Det är något hos mej som folk ogillar

Jag är ganska velig
jag tappar fort intresset
jag tycker om att ha det bekvämt
jag är godtrogen

Många gånger tycker jag det är skönt att vara för mig själv
Så händer det att jag känner mig ensammast i världen

Min bästa vän skulle vara en som
man kunde ringa när som helst och säga
-Nu har jag lust att..... hänger du med?
Sen kanske det skulle dröja några veckor en månad tills jag ringde igen
Men det skulle vara helt ok

Någon som kunde acceptera att jag var låg och ledsen ena gången
busig och glad nästa gång

För det är så jag är

Ibland får jag panik med folk, speciellt om jag träffar dem första gången
Jag får prestationsångest

Jag lider av ångest
Jag kan vara glad och sprallig
Jag är då och då tyst och tankfull

Det är nog svårt att vara vän med mig

1 kommentar:

  1. Så fint du skriver om det som jag faktiskt tror många kanske lider av. Jag är sån, men jag lider inte av det, jag har accepterat mig själv som jag är och bryr mig inte om vad andra tycker. Jag äger ett stort behov av att vara själv och jag ser det bara som en bekräftelse på att jag faktiskt lyssnar inåt...Vad vill jag?
    På det viset orkar jag vara "social" när det krävs av mig, som t ex på arbetet.
    Var tydlig med vem du är, be inte om ursäkt för vem du är. Du är du och du är unik! Låter som en klyscha, jag vet, men det är faktiskt så. Gör inte våld på dig själv genom att försöka vara som du tror att andra vill....du ska duga åt dig själv, ingen annan.

    Många kramar fyllda med kraft från mig!
    /Maria

    SvaraRadera